De eerte dag in kenia - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Imke Esser - WaarBenJij.nu De eerte dag in kenia - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Imke Esser - WaarBenJij.nu

De eerte dag in kenia

Blijf op de hoogte en volg Imke

22 September 2012 | Kenia, Nakuru

Vandaag na 4 uur geslapen te hebben ontbeten in het hotel. De koffers gingen weer op het dak, een opvallend lange man in een lange rode jas hielp mee. Hij bleek bij het hotel te horen. We moesten wachten bij het hotel omdat Dr. Mertens voor ons een sim kaart ging regelen. Er kwamen 3 mannen gewapend met grote geweren het hotel binnen. Het bleek dat ze geld kwamen halen van het hotel om het naar de bank te brengen.
Toen we een sim kaart hadden en echte keniaanse flappen zijn we nog even langs het parlement gereden en de nederlandse ambassade. Het was best rustig met het verkeer maar dat kwam omdat het weekend was. Stoplichten deden er trouwens ook niet echt toe. Als je kan rijden ga je gewoon.
Onderweg naar Nakuru zijn we nog gestopt bij een heel mooi uitkijkpunt over riftvalley. Daar heb ik nog een boekenlegger gekocht.
We gingen lunchen bij Lake Navasha, maar het was inmiddels heel erg hard gaan regenen dus we konden niet helemaal bij de rand van het meer komen. Door de regen was het wel een stuk koeler geworden wat wel fijn was, want smiddags was het rond de 30 graden geweest. Omdat de lunch nogal prijzig was geweest trakteerde Dr.Mertens ons op een echt keniaans hapje. Geit van de bbq, langs de weg. Het was erg lekker, maar de darmen heb ik maar even overgeslagen.
Onderweg zagen we nog zebra's en apen. Helaas konden we niet even stoppen om een foto te maken.
Toen we aankwamen in Nakuru was het heel erg druk, echt zoals ik me een afrikaanse stad had voorgesteld. Veel kraampjes langs de weg, veel auto's en motors en veel stof. In de Rift Valley sportsclub gingen we overnachten. Chique, maar wel vergane glorie. Onze kamers lagen langs het 'zwembad'. Er waren veel muggen en op sommigen kamers ook spinnen dus gelijk maar even mn klamboe opgehangen. Arco ging wel wat baantjes trekken en de rest ging boodschappen doen aan de overkant van de straat. Het was een moderne supermarkt en je boodschappen werden zelfs voor je ingepakt. We zaten zo vol van de lunch dat een paar koekjes wel genoeg was als avond eten.
Vanavond vroeg slapen want morgen om 6 uur ontbijten om naar het safari park te gaan.