Kakamega Forest - Reisverslag uit Kakamega, Kenia van Imke Esser - WaarBenJij.nu Kakamega Forest - Reisverslag uit Kakamega, Kenia van Imke Esser - WaarBenJij.nu

Kakamega Forest

Blijf op de hoogte en volg Imke

06 Oktober 2012 | Kenia, Kakamega

Vandaag mochten wij bepalen waar we heen gingen. Nadat we Dr. Mertens bij de St. Patricks school hadden opgehaald, omdat hij daar nog het college over FGM had gegeven vertrokken we naar het Kakamega Forest. Het was wel spannend waar we terecht zouden komen,want we hadden zomaar wat geboekt uit de rough guide. Toen we aankwamen wisten we dat het een goed keuze was geweest. We mochen namelijk slapen in echte banda's in het bos. Banda's zijn tradiotionele ronde huisje van klei met een rieten puntdak erop. Het bleek ook nog best wel ruim van binnen. Er stonden 4 bedden in met in het midden een tafeltje, het was er wel erg donker. Je kon ook maar beter niet te lang de binnenkant van het dak bekijken want er zaten allemaal spinnenwebben, dus waarschijnlijk ook spinnen.
Een stukje verderop in het bos ging ik met Sophie bij een vlinderfarm kijken. Dit was een project dat door vrijwilligers opgezet was. Er werden rupsen gevangen in het regenwoud en vervolgens in een met net afgesloten buitenverblijf gezet. De volgroeide vlinders werden uiteindelijk weer vrijgelaten. Er stond ook een klein schooltje bij waar basisschool kinderen les kregen over het bos en het belang ervan.
In de bomen om de banda's heen zaten aan het einde van de middag best veel apen. Er zaten daar een soort bessen in de bomen die ze graag lusten. Het was heel grappig om te zien hoe ze soms bij het verste takje probeerde te komen.
Het was wel weer een warme dag geweest en we wilde gaan douchen. Om warm water te krijgen moesten we eerst 3 kwartier wachten want er moest eerst een houtvuurtje opgestookt worden. We aten in een grote banda waarbij het dak steunde op een paar pilaren zodat het een stuk lichter was van binnen. We kregen skumawiki (een soort spinazie), rundvlees en rijst.
De gids vertelde ons over de verschillende wandelingen in het bos. We hadden afgesproken dat we morgen de sunrisewalk gaan doen. Dus dat wordt half 5 opstaan.