Zondag rustdag - Reisverslag uit Kapenguria, Kenia van Imke Esser - WaarBenJij.nu Zondag rustdag - Reisverslag uit Kapenguria, Kenia van Imke Esser - WaarBenJij.nu

Zondag rustdag

Blijf op de hoogte en volg Imke

30 September 2012 | Kenia, Kapenguria

Vandaag even een rustdagje na ons avontuur op Mount Elgon. Ik had besloten om uit te slapen terwijl de rest om half 9 naar de kerk ging. Ze waren om 1 uur weer terug en we gingen wat boodschappen doen op de plaatselijke markt. Het was erg warm in de zon, dus we hadden allemaal jurkjes en korte broeken aan. Dit bleek niet zo'n slim idee te zijn. We trokken natuurlijk al veel aandacht vanwege onze witte huid maar de dames is jurkjes leken wel magneten. Sommigen mensen begonnen te klappen en te joelen als we langs ze liepen en al gauw werden we achtervolgd door een hele menigde. Er waren ook wat dronken mensen die bedelde en wat we ook zeiden niet weg wilde gaan. Heel toevallig kwamen we onze gids tegen van gisteren en hij schoot ons te hulp. Hij bracht ons naar het gedeelte waar het wat rustiger was en we lekker fruit konden kopen. Ik had passievruchten gekocht en kleine mango's. Op de markt kwamen we ook nog Dr. Mertens tegen die als een echte toerist met camera en petje met zonneklep rondliep.
Terug bij het hotel hebben we lekker buiten in de zon gepoetst. Onze kleren, schoenen en tassen zaten helemaal onder de rode modder.