Op safari!! - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Imke Esser - WaarBenJij.nu Op safari!! - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Imke Esser - WaarBenJij.nu

Op safari!!

Blijf op de hoogte en volg Imke

23 September 2012 | Kenia, Eldoret

Vandaag half 6 opgestaan, met grote moeite mn tas dichtgekregen. Ontbijt was lekker, pannekoeken en gebakke ei gegeten. We hadden een heel mooi uitzicht over een grasveld met de opkomende zon.
Bij het park ontstond er een hele hijsa over de kaartjes. Ze geloofde niet dat wij studenten waren en niet iedereen had zijn studentenkaart meegenomen, dus toen moesten we heel veel geld betalen.
Na ongeveer een uur mochten we dan eindelijk het park in. We gingen met onze eigen bus, maar een FWD was geen overbodige luxe geweest.
Door de regen was het meer overstroomd en waren sommigen paden niet toegankelijk. Er reden ook de hele tijd grote vrachtwagens met stenen op en neer om de gaten in de weg te vullen.
We kwamen veel dieren tegen, zoals waterbokken, bavianen, dickdick's, thomson gazelles, impala's, buffels, flamingo's, pelikanen. De hoogtepunten waren toch wel de giraffen, nijlpaarden en struisvogels. Er was ook een heel erg mooi uitkijkpunt, waar we ook even naar de wc konden. Dat waren wel echte afrikaanse wc's, maar een uitdaging is ook leuk. Helaas hadden we de neushoorns niet kunnen vinden. We zijn wel bij the rhino center even gestopt maar daar zaten alleen heel veel apen. Die waren trouwens ook heel grappig. Ze hadden een wit grijze vacht, maar de mannetjes hadden blauwe ballen. Waarom geen idee, maar t was in ieder geval heel opvallend. Ze waren ook echt brutaal en probeerde in onze bus te komen. Er waren ook andere mensen daar, die wat te eten hadden gekocht en dat werd gelijk gepikt door de apen.
Er was ook nog een waterval die we bekeken hebben, het water was alleen niet heel aantrekkelijk want het was donker bruin.
Iedereen had erge honger gekregen van de safari, want het was inmiddels al 2 uur en we hadden om 6 uur voor het laatst wat gegeten. We zijn toen net buiten het park uitgebreid gaan lunchen. Dat bleek later niet zo'n goede keuze omdat we nog lang moesten rijden naar Eldoret en we ook nog langs het hotel moesten om de tassen op te halen.
Onderweg hebben we weer onze ogen uitgekeken. We kwamen twee verkeersongelukken tegen. Waarbij bij eentje het slachtoffer gewoon langs de kant van de weg was neergelegd en verder keek er niemand naar om. Ze gebruiken daar in plaats van pylonen,grote stenen die ze op de weg leggen om het andere verkeer te waarschuwen.
Ik moet ook nog erg wennen aan de inhaalmanouvres. De meeste wegen zijn 2 baanswegen, met 1 baan voor elke richting, dus als je in gaat halen komen er auto's van de andere richting op je af. Meestal was er wel een ruime marge, maar 1 keer zagen we de auto echt op ons af komen en hij ging al uitwijken voor ons. De mensen die t zagen gilde allemaal, maar de chauffeur zei dat dit nog niks was.
Uiteindelijk kwamen we in het donker aan in Eldoret, de bus moest in een heel smal straatje. Daar bleek de ingang van het hotel te zijn. Het was behoorlijk creapy, want het zag er nogal verlate en oud uit. We hadden allemaal 1 persoonskamers wat ook wel even wennen was, maar wel allemaal een eigen wc en douche. Inmiddels was het al half 9 en gingen we eten bij een chinees vlakbij het hotel. Daarvoor moesten we weer door het enge straatje heen lopen, waar we al gelijk de aandacht trokken van een groep zwervers. De chinees was wel erg lekker. Zo maar eerst even mijn klamboe installeren zodat ik snel kan slapen.