Schooltime - Reisverslag uit Kapenguria, Kenia van Imke Esser - WaarBenJij.nu Schooltime - Reisverslag uit Kapenguria, Kenia van Imke Esser - WaarBenJij.nu

Schooltime

Blijf op de hoogte en volg Imke

05 Oktober 2012 | Kenia, Kapenguria

Vandaag begonnen we de dag met een cultureel uitje. We gingen naar het museum in Kapenguria. Het was niet zo groot, maar wel grappig om te zien. Hier stonden namelijk nog de originele cellen waarin de kenyan six, van de mau mau beweging hebben gezeten, waaronder Kenyatta.
s'Middags gingen we naar de St.Patricks mixed secundary school. Father William heeft daarvoor heel veel geld ingezameld om 4 nieuwe klaslokalen te bouwen. Het was heel leuk om de leerlingen te ontmoeten. Eerst waren ze een beetje verlegen, maar als snel waren ze niet meer te houden. We kregen een rondleiding en er werden hele fotoshoots gemaakt. Toen het lunchtijd was konden we er niet onderuit komen en moesten we met de leerlingen lunchen. We kregen een groot bord met mais en bonen. De mais was zo hard dat je ongeveer 3 minuten zat te kauwen voordat je het weg kreeg. De leerlingen waren heel erg geintereseerd in hoe alles in Nederland ging. Vooral ook of ik een vriendje had enzo. Ze mochten daar namelijk geen vriendje hebben en seks was al helemaal verboden. Ik vond dat heel slecht want het was wel duidelijk dat ze het stiekem toch deden en ze wisten helemaal niks van veilige seks. Ze vonden het heel jammer dat we weer weg moesten.
Samen hadden we besloten om per persoon 5 euro te doneren, father William was er heel erg blij mee.
We zijn bij de coffeeshop nog wat gaan drinken en eten. Ik heb ook wat souveniers gekocht. De schilderijen daar waren heel mooi, maar helaas wel wat te duur.
Vlakbij was nog een marktkraampje, waar ik een ananas had gekocht. Die had ik s'avond als avond eten opgegeten.