De keniaanse studenten - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Imke Esser - WaarBenJij.nu De keniaanse studenten - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Imke Esser - WaarBenJij.nu

De keniaanse studenten

Blijf op de hoogte en volg Imke

25 September 2012 | Kenia, Eldoret

Vandaag ook naar het ziekenhuis geweest. Daar gingen we 2 college's van Dr. Mertens volgen samen met de keniaanse studenten. Iedereen werd eerst aan elkaar voorgesteld en we moesten ook door elkaar gaan zitten. De groep was heel erg gemengd. Rechts van me zat Elvis, een jonge gast van 21 en links van me zat Wilson van rond de 50. Ik moet echt nog steeds aan de cultuur wennen. Er werd door 2 studenten een praatje gehouden, om ons te bedanken en dat ze het zo geweldig vinden dat we er zijn. Daar zijn nederlanders toch iets te nuchter voor.
s'Middags met de lunch ging het heel erg hard regenen, maar gelukkig zaten we onder een afdakje.
Na de lunch kwam een chirurg een presentatie houden over de fistel operaties die hij doet. Dat was echt heel erg interessant, hij is 1 van de 5 chirurgen in kenia die het kan. Het was wel pijnlijk om te zien dat heel veel artsen gingen staken (hij als 1 van de weinigen niet). Het ziekenhuis was echt heel erg leeg. Alle verpleegsters en artsen stonden buiten te protesteren. Ze willen meer salaris van de regering. Maar ondertussen sterven er mensen op de drempel voor het ziekenhuis, of in de ambulance. Volgens mij kan je als arts in nederland zelfs een straf krijgen als je gaat staken.
De rest van de middag hebben we even lekker gerelaxt.